ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Ω3 λιπαρά: Γιατί ωφελούν την υγεία

Ω3 λιπαρά: Γιατί ωφελούν την υγεία

Αποτελούν την «ασπίδα» του ανοσοποιητικού συστήματος και θωρακίζουν τον ανθρώπινο οργανισμό από πολυάριθμες απειλές που μπορούν να υπονομεύσουν την εύρυθμη λειτουργία του.

Ο λόγος για τα Ω3 λιπαρά, τα πλέον ωφέλιμα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα για την ανθρώπινη υγεία, τα οποία εκτός από την υψηλή διατροφική τους αξία, διακρίνονται και για τη συμβολή τους σε ένα ευρύ φάσμα πολύ σημαντικών βιολογικών διεργασιών.

Η «πολυμήχανη» δράση τους

Οι ευεργετικές ιδιότητες των Ω3 λιπαρών γίνονται ιδιαίτερα αντιληπτές, όταν κάποιος μάθει για την «πολυμήχανη» δράση τους, καθώς όχι μόνο συμβάλλουν στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου και των τριγλυκεριδίων, στη ρύθμιση της πίεσης και στον έλεγχο της χοληστερόλης, αλλά διαδραματίζουν και σπουδαίο ρόλο στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, όπως και στη ρύθμισή του.                      

phg1

Τα γνωστά και ως «καλά» λιπαρά, βοηθούν επίσης στη βελτίωση της μνήμης, της διάθεσης και της όρασης, καθώς και στον έλεγχο της όρεξης και της αίσθησης κορεσμού. Ιδίως στις γυναίκες, τα Ω3 λιπαρά συνδράμουν στην αντιμετώπιση του προεμμηνορυσιακού συνδρόμου, αλλά και στις πολυκυστικές ωοθήκες, όταν την ίδια ώρα ενδυναμώνουν το δέρμα και ενισχύουν την κατάσταση της υγείας στα μαλλιά και τα νύχια!

Το «Α και το Ω3» της καρδιακής, εγκεφαλικής και ψυχικής υγείας

Τα προαναφερθέντα οφέλη, ωστόσο, είναι ορισμένα μόνο αυτά που έχουν φανερώσει επιστημονικές μελέτες και θέλουν την κατανάλωση Ω3 λιπαρών να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την καρδιακή, την εγκεφαλική, αλλά και τη ψυχική υγεία. Σύμφωνα, μάλιστα, με τους ερευνητές, αυτά τα «οικοδομικά υλικά» του λίπους, μειώνουν ακόμα και τα συμπτώματα ή τον κίνδυνο εκδήλωσης ψυχικών διαταραχών, όπως το άγχος και η κατάθλιψη.

phg2

Στον μακρύ κατάλογο με τα οφέλη των «καλών» λιπαρών, περιλαμβάνεται ακόμα και η αντικαρκινική τους δράση, με τις κλινικές μελέτες να δείχνουν σημαντικά αποτελέσματα στην πρόληψη και αντιμετώπιση του καρκίνου του παχέος εντέρου, του καρκίνου του προστάτη και του καρκίνου του μαστού.

Οι καλύτερες πηγές Ω3 για ισορροπημένη διατροφή

Υπάρχουν τρία είδη Ω3 λιπαρών οξέων: Το άλφα λινολενικό οξύ (ALA), το εικοσιδιεξαενοϊκό οξύ (DHA) και το εικοσιπενταενοϊκό οξύ (EPA). Αν και αυτά τα Ω3 λιπαρά είναι απολύτως απαραίτητα για την ανθρώπινη υγεία, ο οργανισμός δεν μπορεί να τα συνθέσει μόνος του. Για αυτόν το λόγο και οι ειδικοί  συνιστούν την υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής, που να περιλαμβάνει καθημερινά τρόφιμα πλούσια σε Ω3. Φυτικές τροφές, όπως οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι πλούσιοι σε ALA, ενώ τα ψάρια και τα θαλασσινά παρέχουν τα λιπαρά οξέα DHA και EPA.

Omacor 5

Πολλές φορές, όμως, η πρόσληψη των οξέων αυτών μέσω της διατροφής δεν είναι αρκετή, με αποτέλεσμα να κρίνεται απαραίτητη η παράλληλη ενίσχυση του οργανισμού με κάποιο εγκεκριμένο φαρμακευτικό σκεύασμα πλούσιο σε Ω3, όπως το Omacor της Mylan. Πρόκειται για ένα αξιόπιστο συμπλήρωμα διατροφής, το οποίο με τη μοναδική μέθοδο παραγωγής του, εξασφαλίζει υψηλής περιεκτικότητας και καθαρότητας Ω3 λιπαρά, αυξημένη συγκέντρωση DHA και EPA, καθώς και ενισχυμένη βιοδιαθεσιμότητα.

Omacor 4

Μεγάλος αριθμός κλινικών δοκιμών, μάλιστα, έχει φανερώσει ότι η λήψη Ω3 λιπαρών μέσω του συγκεκριμένου σκευάσματος, που είναι εγκεκριμένο από τον Αμερικανικό Οργανισμό Φαρμάκων (FDA), ενδείκνυται, μεταξύ άλλων, σε ασθενείς που έχουν υποστεί έμφραγμα του μυοκαρδίου.

Σε κάθε περίπτωση, πριν την κατανάλωση οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συνιστάται πάντα να ζητείται η συμβουλή ειδικού ιατρού, καθώς και η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, που να περιλαμβάνει άσκηση και σωστή διατροφή.

BEST OF NETWORK