ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Καθημερινό ζύγισμα: Πόσο βοηθά στην απώλεια βάρους

Καθημερινό ζύγισμα: Πόσο βοηθά στην απώλεια βάρους

Η ζυγαριά είναι ο χειρότερος εφιάλτης όσων προσπαθούν να αδυνατίσουν, το καθημερινό ζύγισμα όμως μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι που ζυγίζονταν σε καθημερινή βάση, κατάφεραν είτε να διατηρήσουν το βάρος τους είτε να χάσουν βάρος.

Η «σκληρή» υπενθύμιση της αύξησης του βάρους, ενθαρρύνει τους ανθρώπους να προσαρμόσουν τον τρόπο ζωής τους την επόμενη μέρα, αναφέρουν οι ερευνητές. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει παραπάνω άσκηση ή πιο προσεκτική παρακολούθηση των τροφών που καταναλώνουν.

Αντίθετα, οι άνθρωποι που δεν ζυγίζονταν καθημερινά, πήραν βάρος.

Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι οι άνθρωποι που δεν ζυγίζονται τακτικά, δεν αισθάνονται πίεση να προσαρμόσουν τη συμπεριφορά τους, επειδή δεν γνωρίζουν ότι παίρνουν βάρος.

Στην έρευνα συμμετείχαν 111 ενήλικες από 18 έως 65 ετών.

scales 4

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία για τους συμμετέχοντες από τα μέσα του Νοεμβρίου του 2017 έως τις αρχές Ιανουαρίου του 2018, διάστημα κατά το οποίο ο μέσος ενήλικας παίρνει από 0,4 έως 1,5 κιλά λόγω της εορταστικής περιόδου.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια, στις ΗΠΑ, ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να προσπαθήσουν να διατηρήσουν το βάρος τους καθ' όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Δεν τους έδωσαν επιπλέον οδηγίες για το πώς θα πετύχουν αυτό το στόχο, αναγκάζοντάς τους να αποφασίσουν μόνοι τους τις αλλαγές στον τρόπο ζωής τους.

Διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που δεν ζυγίζονταν καθημερινά, πήραν κατά μέσο όρο 2,2 κιλά σε δύο μήνες. Όσοι ζυγίζονταν καθημερινά κατάφεραν να διατηρήσουν το βάρος τους.

Στη συνέχεια, οι ερευνητές παρακολούθησαν τους συμμετέχοντες, οι οποίοι συνέχισαν να ζυγίζονται καθημερινά, 14 εβδομάδες αργότερα.

Όσοι ζυγίζονταν καθημερινά είχαν χάσει κατά μέσο όρο άλλα 100 γραμμάρια. Όσοι δεν ζυγίζονταν καθημερινά, είχαν πάρει περίπου 800 γραμμάρια από τον Δεκέμβριο.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής συγγραφέα της μελέτης Jamie Cooper, όσοι ζυγίζονται καθημερινά, μπορούν να κάνουν λίγο περισσότερη άσκηση την επόμενη μέρα ή να είναι πιο προσεκτικοί στη διατροφή τους. Οι προσωπικές παρεμβάσεις στον τρόπο ζωής μπορούν να είναι αποτελεσματικές, επειδή γνωρίζουμε ότι συγκεκριμένες παρεμβάσεις δεν είναι εξίσου αποτελεσματικές για όλους.

Η περίοδος των Χριστουγέννων και οι καλοκαιρινές διακοπές είναι οι δύο περίοδοι της χρονιάς που οι άνθρωποι είναι πιο επιρρεπείς στην πρόσληψη βάρους σε πολύ σύντομο διάστημα, τόνισε ο Cooper.

Η παχυσαρκία αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη 200 και πλέον παθήσεων, όπως ο διαβήτης, η υπέρταση, οι καρδιαγγειακές παθήσεις και ο καρκίνος.

Περίπου 1,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως είναι παχύσαρκοι.

Η μελέτη θα δημοσιευτεί τον Ιούνιο στην επιστημονική επιθεώρηση Obesity.

Πηγή: Mail Online

Διαβάστε επίσης:

Δείτε πώς πρέπει να ζυγίζεστε για να υπολογίσετε σωστά το βάρος σας (βίντεο)

Links

BEST OF NETWORK

PlusQueen