ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Αλάτι: Η αλμυρή τροφή που προστατεύει τα αγγεία από τις επιπτώσεις της υψηλής πρόσληψης

Αλάτι: Η αλμυρή τροφή που προστατεύει τα αγγεία από τις επιπτώσεις της υψηλής πρόσληψης

Μελέτες έχουν δείξει ότι η αυξημένη πρόσληψη αλατιού συνδέεται με στεφανιαία νόσο, έμφραγμα, εγκεφαλικό και πρόωρο θάνατο από άλλες αιτίες.

Οι ειδικοί υπογραμμίζουν διαρκώς την ανάγκη κατανάλωσης λιγότερου αλατιού για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, βασικού παράγοντα καρδιαγγειακών.

Μια νέα έρευνα ωστόσο, φέρει ευχάριστα νέα σε όσους δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς αλάτι.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια διαπίστωσαν ότι το τυρί προστατεύει τα αγγεία από τις επιπτώσεις της μεγάλης κατανάλωσης αλατιού.

Τα αντιοξειδωτικά του εν λόγω αλμυρού τροφίμου φαίνεται ότι προστατεύουν τα αγγεία από τις συσπάσεις που προκαλεί μια διατροφή πλούσια σε νάτριο.

cheese 7

Οι ερευνητές θέλησαν να αξιολογήσουν τους μηχανισμούς μέσω των οποίων τρόφιμα όπως το τυρί, ένα γαλακτοκομικό προϊόν, μπορεί να επηρεάσει την υγεία της καρδιάς. Οι 11 ενήλικες που συμμετείχαν στην έρευνα ακολούθησαν επί οκτώ ημέρες τέσσερις διαφορετικές δίαιτες:

- χαμηλή σε νάτριο (1.500mg την ημέρα), χωρίς γαλακτοκομικά
- χαμηλή σε νάτριο, πλούσια σε τυρί (170γρ.)
- υψηλή σε νάτριο (5.500 mg την ημέρα), χωρίς γαλακτοκομικά και
- υψηλή σε νάτριο και σε τυρί

Η απόκριση των αγγείων των συμμετεχόντων εκτιμήθηκε με βάση την αντίδρασή τους στην ακετυλοχολίνη. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μετά από μια εβδομάδα υψηλής σε νάτριο (5.500 mg την ημέρα) χωρίς γαλακτοκομικά διατροφής, τα αγγεία των συμμετεχόντων δεν αντιδρούσαν τόσο καλά στην ακετυλοχολίνη και δεν διαστέλλονταν εύκολα. Δεν παρατηρήθηκε όμως το ίδιο σε όσους ακολούθησαν την υψηλή σε νάτριο και σε τυρί διατροφή.

«Όταν οι συμμετέχοντες ακολουθούσαν τη υψηλή σε νάτριο χωρίς τυρί διατροφή, η λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων προσομοίαζε σε εκείνη ατόμων με καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου» δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Lacy Alexander, καθηγητής κινησιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια. «Αλλά όταν κατανάλωναν την ίδια ποσότητα αλατιού μέσω τυριού, τα αποτελέσματα αυτά αποφεύγονταν εντελώς».

Παρότι οι ερευνητές δεν είναι σίγουροι για το συστατικό του τυριού που προκαλεί το ευεργετικό αντισταθμιστικό αποτέλεσμα, τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι τα αντιοξειδωτικά του τυριού αποτελούν σημαντικό παράγοντα.

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει μια σύνδεση μεταξύ της κατανάλωσης γαλακτοκομικών, συμπεριλαμβανομένων των αλμυρών τυριών, και των βελτιωμένων παραμέτρων καρδιαγγειακής λειτουργίας.

«Οι έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν την συνιστώμενη ποσότητα γαλακτοκομικών καθημερινά, έχουν μικρότερες τιμές αρτηριακής πίεσης και καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία» αναφέρουν οι ερευνητές.

Διαβάστε επίσης:

Αλάτι: Πόσο πρέπει να τρώτε για να προλάβετε τις επιπτώσεις

Διατροφή με πολύ αλάτι και υπέρταση: Πώς θα προστατευτείτε

Αλάτι: 5 φυσικά υποκατάστατα για να μειώσετε την πρόσληψη (video)

BEST OF NETWORK

PlusQueen