ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Κορονοϊός: Ο ρόλος της βιταμίνης D στην πρόληψη και την επιβίωση

Κορονοϊός: Ο ρόλος της βιταμίνης D στην πρόληψη και την επιβίωση

Το ρόλο της βιταμίνης D στην πρόληψη και την αύξηση των πιθανοτήτων επιβίωσης των πασχόντων από COVID-19, αναδεικνύουν δύο νέες μελέτες.

Στην πρώτη μελέτη -που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Aging Clinical and Experimental Research- Βρετανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι μολύνσεις και οι θάνατοι από COVID-19 ήταν υψηλότεροι σε χώρες όπου οι άνθρωποι είχαν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, σε σύγκριση με τις χώρες της βόρειας Ευρώπης όπου τα μέσα επίπεδα βιταμίνης D ήταν υψηλότερα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι άνθρωποι που ζουν στη νότια Ευρώπη έχουν πιο σκουρόχρωμη επιδερμίδα, κάτι που μειώνει τη σύνθεση της βιταμίνης D, ενώ οι άνθρωποι στις χώρες της βόρειας Ευρώπης καταναλώνουν περισσότερο μουρουνέλαιο και συμπληρώματα βιταμίνης D.

Η δεύτερη μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση medRxiv και ανέλυσε δεδομένα από 10 χώρες συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Northwestern με επικεφαλής τον Ali Daneshkhah, κατέληξαν σε παρόμοιο συμπέρασμα, ότι δηλαδή τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D συνδέονταν με αδύναμο ανοσοποιητικό.

Η γωστή και ως βιταμίνη του ήλιου ενισχύει την ανοσία και προλαμβάνει την υπερδραστήρια ανοσοαπόκριση, ανέφεραν οι ερευνητές, προσθέτοντας ότι το εύρημά τους θα μπορούσε να εξηγήσει αρκετά μυστήρια γύρω από τον ιό, συμπεριλαμβανομένου του γιατί τα παιδιά είναι απίθανο να πεθάνουν από COVID-19.

Έχει φανεί ότι οι ασθενείς με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D, έχουν ασθενέστερη ανοσοαπόκριση στον νέο κορανοϊό. Η βιταμίνη D μπορεί να την ενισχύσει, επιτρέποντας στον οργανισμό να αναπτύξει αντισώματα στον ιό και να τον εμποδίσει να εξαπλωθεί σε όλο το σώμα.

Ερευνητές θα ξινήσουν κλινικές δοκιμές για να διαπιστώσουν αν η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει τους πάσχοντες να αναρρώσουν.

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αυξήσει κανείς τα επίπεδα της βιταμίνης D, είναι η παραμονή στον ήλιο για 10-15 λεπτά καθημερινά.

Μπορείτε επίσης να τη λάβετε από τροφές όπως τα λιπαρά ψάρια, τα εμπλουτισμένα δημητριακά, το μοσχαρίσιο συκώτι, το τυρί και οι κρόκοι αυγών.

Διαβάστε επίσης:

Κορονοϊός: Προστατευθείτε με αυτές τις τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D (εικόνες)

Κορονοϊός: Γιατί οι οι άνδρες προσβάλλονται περισσότερο από Covid-19

 

 

BEST OF NETWORK

Μητσοτάκης: Άψογη η στάση Δένδια στην Τουρκία – Δεν θα αργήσει η συνάντηση με τον Ερντογάν

Πάσχα στο χωριό: Μπλόκα σε διόδια και «ΕΡΓΑΝΗ» - Τσουχτερά τα πρόστιμα

Σχολεία - Κεραμέως: Έτσι θα ανοίξουν - Τι είπε για το «πρώτο κουδούνι» του Σεπτεμβρίου

Εφορία: Οι «φοροελαφρύνσεις» που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός - «Ανάσα» για τους φορολογούμενους

Επιστρεπτέα 7: Την επόμενη εβδομάδα τα χρήματα - Έρχεται νέο πακέτο στήριξης του τουρισμού

Αστυνομικοί συνέλαβαν «έγκυο» κοντά στη ΓΑΔΑ - Η κοιλιά της έκρυβε διαβατήρια

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Βίντεο-ντοκουμέντο από τη συμμορία με αρχηγό-«φάντασμα» που άλλαξε αποτυπώματα

«Γκρεμίζεται» ο Ερντογάν: Το 44,3% απάντησε «σίγουρα δεν θα τον ψηφίσω»

European Super League: Η Μπαρτσελόνα επιμένει – Να μην γίνει συζήτηση σε καθεστώς εκφοβισμού

Άγριες Μέλισσες Spoiler: Ανατροπή! Πώς θα αντιδράσει ο Μελέτης στην ομολογία του Δούκα

Survivor: Σοβαρό πρόβλημα για τον Τριαντάφυλλο - Όργιο φημών για άμεση οικειοθελή αποχώρηση

Στέφανος Τσιτσιπάς: Τα highlights από την τελευταία νίκη του – Πότε παίζει στον προημιτελικό