ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Μεταβολικό σύνδρομο: Τι περιλαμβάνει η διατροφή για τη μείωση του κινδύνου (έρευνα)

Μεταβολικό σύνδρομο: Τι περιλαμβάνει η διατροφή για τη μείωση του κινδύνου (έρευνα)

Εδώ και χρόνια οι επιστήμονες αναζητούν τρόπους για να αποτρέψουν την ανάπτυξη παραγόντων κινδύνου του μεταβολικού συνδρόμου, όπως ο διαβήτης και η υψηλή αρτηριακή πίεση.

Η ανθυγιεινή διατροφή αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου και για τις δύο αυτές παθήσεις, γι’ αυτό η υιοθέτηση ισορροπημένης διατροφής αποτελεί μια ελπιδοφόρα προσέγγιση.

Οι ειδικοί εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στο ρόλο των γαλακτοκομικών προϊόντων, ενώ μελέτες που έγιναν στο παρελθόν έδειξαν ότι η κατανάλωσή τους σχετίζεται με χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και μειωμένο κίνδυνο διαβήτη.

Σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη, οι άνθρωποι που θέλουν να μειώσουν τον κίνδυνο διαβήτη και υψηλής αρτηριακής πίεσης, πρέπει να συμπεριλάβουν στη διατροφή τους γαλακτοκομικά προϊόντα (π.χ. γάλα, γιαούρτι), και μάλιστα με πλήρη λιπαρά.

Η μελέτη εξέτασε δεδομένα 147.812 ανθρώπων από 21 χώρες, ηλικίας 35-70 ετών και συμπέρανε, μεταξύ άλλων, ότι η αυξημένη κατανάλωση γαλακτοκομικών με πλήρη λιπαρά σχετιζόταν με χαμηλότερα ποσοστά μεταβολικού συνδρόμου, δηλαδή μιας ποικιλίας συμπτωμάτων που αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

galaktokomika

Οι ερευνητές μελέτησαν τη διατροφή των συμμετεχόντων επί ένα χρόνο, καταγράφοντας τη συχνότητα κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως γάλα, γιαούρτι και τυρί, λαμβάνοντας υπόψιν αν αυτά ήταν με πλήρη ή μειωμένα λιπαρά. Έλαβαν επίσης υπόψιν παραμέτρους όπως το ιστορικό υγείας, η λήψη φαρμάκων, το μορφωτικό επίπεδο, η αρτηριακή πίεση, η περίμετρος μέσης και τα επίπεδα γλυκόζης και λιπαρών στο αίμα, που στοιχειοθετούν αν κάποιος πάσχει από μεταβολικό σύνδρομο ή διαβήτη τύπου 2.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι συμμετέχοντες κατανάλωναν περίπου 180 γραμμάρια γαλακτοκομικών προϊόντων καθημερινά, δηλαδή κάτι λιγότερο από ένα ποτήρι γάλα ή ένα γιαούρτι (που αντιστοιχούν σε 224 γρ.).

Αναλύοντας τους συσχετισμούς, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση τουλάχιστον δύο μερίδων γαλακτοκομικών κάθε μέρα, συνδεόταν με 24% χαμηλότερο κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου, συγκριτικά με την μη κατανάλωση τέτοιων τροφίμων. Για όσους κατανάλωναν δύο μερίδες γαλακτοκομικών με πλήρη λιπαρά ο κίνδυνος μειωνόταν κατά 28%.

Η κατανάλωση μόνο γαλακτοκομικών προϊόντων με μειωμένα λιπαρά δεν σχετίστηκε με μείωση του κινδύνου μεταβολικού συνδρόμου.

Τέλος, η κατανάλωση τουλάχιστον δύο μερίδων οποιουδήποτε γαλακτοκομικού προϊόντος ημερησίως σχετίστηκε με 11-12% χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης τόσο διαβήτη όσο και αρτηριακής πίεσης, με τον συσχετισμό να είναι ισχυρότερος στα άτομα που κατανάλωναν πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο BMJ Open Diabetes Research & Care.

Διαβάστε επίσης:

Μεταβολικό σύνδρομο: Ποια προβλήματα δημιουργεί εκτός από καρδιαγγειακές επιπλοκές (εικόνες)

Μεταβολικό σύνδρομο: Πόσο αυξάνει τον κίνδυνο θρόμβωσης

Μεταβολικό σύνδρομο και εφηβεία: Η συνήθεια στον ύπνο που αυξάνει τον κίνδυνο

BEST OF NETWORK

PlusQueen