ΥΓΕΙΑ

Ώρες ύπνου και υγεία καρδιάς: Οι αναθεωρημένες οδηγίες της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας

Αν θέλετε να διατηρήσετε την καρδιά σας υγιή, αυξήστε τις ώρες ξεκούρασης, προτείνει μια νέα μελέτη.

Ώρες ύπνου και υγεία καρδιάς: Οι αναθεωρημένες οδηγίες της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας

Οι καρδιακές παθήσεις αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στις δυτικές χώρες. Στις ΗΠΑ πεθαίνει ένας άνθρωπος κάθε 34 δευτερόλεπτα από καρδιαγγειακή νόσο.

Τον Ιούνιο, η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας πρόσθεσε τη διάρκεια του ύπνου στη λίστα ελέγχου της καρδιαγγειακής υγείας, που τώρα ονομάζεται «Life’s Essential 8». Αυτές οι επιστημονικές οδηγίες δημιουργήθηκαν για να βοηθήσουν όλους τους Αμερικανούς να βελτιώσουν την υγεία της καρδιάς τους.

Οι οκτώ οδηγίες είναι οι εξής: Κόψτε το τσιγάρο, τρώτε καλύτερα, δραστηριοποιηθείτε, ελέγχετε το βάρος σας, ελέγχετε την αρτηριακή σας πίεση, μειώστε τη χοληστερίνη, μειώστε το σάκχαρο στο αίμα και κοιμηθείτε καλά.

Η έρευνα των επιστημόνων στη Σχολή Δημόσιας Υγείας Mailman του Πανεπιστημίου Κολούμπια, δείχνει ότι οι κατευθυντήριες γραμμές για την καρδιαγγειακή υγεία είναι πιο αποτελεσματικές στην πρόβλεψη του κινδύνου καρδιακής νόσου ενός ατόμου εάν περιλαμβάνουν ύπνο.

Οι ερευνητές εξέτασαν τα αρχεία ύπνου 2.000 ανθρώπων μέσης και προχωρημένης ηλικίας που συμμετέχουν σε ανοιχτή αμερικανική μελέτη για τις καρδιαγγειακές παθήσεις και τους παράγοντες κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου. Η μελέτη λέγεται Multi-Ethnic Study of Atherosclerosis ή MESA.

Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για τον ύπνο, φορούσαν συσκευή που μετρούσε τον ύπνο τους για επτά ημέρες και έκαναν μια ολονύκτια μελέτη ύπνου κατά την οποία οι επιστήμονες μπορούσαν να παρατηρήσουν τον τρόπο που κοιμούνταν.

Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι το 63% των συμμετεχόντων κοιμούνταν λιγότερο από επτά ώρες τη νύχτα και το 30% λιγότερο από έξι ώρες. Η ιδανική διάρκεια ύπνου για έναν ενήλικα, είναι μεταξύ επτά και εννέα ωρών τη νύχτα, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Παθήσεων των ΗΠΑ.

Οι άνθρωποι που κοιμόντουσαν λιγότερο από επτά ώρες τη νύχτα, είχαν περισσότερες πιθανότητες για «μειωμένη αποτελεσματικότητα ύπνου», ακανόνιστες συνήθειες ύπνου, υπερβολική υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας και υπνική άπνοια. Συγκεκριμένα, σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες στη μελέτη είχαν μέτρια έως σοβαρή υπνική άπνοια. Πάνω από το 30% ανέφεραν συμπτώματα αϋπνίας και το 14% ανέφεραν υπερβολική υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Όσοι κοιμόντουσαν λιγότερο από επτά ώρες, είχαν υψηλότερο επιπολασμό παραγόντων κινδύνου καρδιοπάθειας όπως είναι η παχυσαρκία, ο διαβήτης τύπου 2 και η υψηλή αρτηριακή πίεση. Άλλες έρευνες έχουν δείξει επίσης σύνδεση του λιγοστού ύπνου με χρόνιες παθήσεις που θα μπορούσαν επίσης να βλάψουν την υγεία της καρδιάς.

«Ο κακός ύπνος συνδέεται και με άλλες κακές συμπεριφορές υγείας», δήλωσε η συγγραφέας της μελέτης Nour Makarem, επίκουρη καθηγήτρια επιδημιολογίας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας Mailman. Αυτές οι κακές συμπεριφορές, συμβάλλουν επίσης στην επιδείνωση της υγείας της καρδιάς.

Υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται αρκετά, κάνουν συχνά ανθυγιεινές διατροφικές επιλογές, είπε η Makarem. «Αυτό μπορεί εν μέρει να οφείλεται στο ότι ο ύπνος είναι μια διαδικασία αποκατάστασης που, μεταξύ άλλων, παράγει και ρυθμίζει ορμόνες που μπορούν να σας κάνουν να αισθάνεστε χορτάτοι ή πεινασμένοι. Όταν αυτές οι ορμόνες δεν βρίσκονται σε ισορροπία, μπορεί να τρώτε περισσότερο και να αναζητάτε τροφές πλούσιες σε θερμίδες που σας δίνουν γρήγορη ενέργεια».

Ο κακός ύπνος συνδέεται επίσης με χαμηλότερα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας, πρόσθεσε η Makarem.

«Τόσο η κακή διατροφή όσο και η έλλειψη άσκησης, αποτελούν επίσης σημαντικό παράγοντα κινδύνου για καρδιακές παθήσεις. Έτσι, ο ύπνος σχετίζεται με πολλούς παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα, ακόμη και με ψυχολογικούς παράγοντες κινδύνου» τονίζει.

Ο κακός ύπνος μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα άγχους και τον κίνδυνο κατάθλιψης, τα οποία επηρεάζουν επίσης την υγεία της καρδιάς.

«Με λίγα λόγια, ο ύπνος σχετίζεται με κλινικούς ή ψυχολογικούς παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο κακός ύπνος αυξάνει τον μελλοντικό κίνδυνο καρδιακής νόσου», καταλήγει η Makarem.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ