ΑΝΤΙΓΗΡΑΝΣΗ

Αντιγήρανση: Πόσες πρωτεΐνες την ημέρα εξασφαλίζουν υγιή γηρατειά

Αντιγήρανση: Πόσες πρωτεΐνες την ημέρα εξασφαλίζουν υγιή γηρατειά

Οι ερευνητές που αναζητούν την «πηγή» της νεότητας, φέρνουν στο προσκήνιο το ρόλο των πρωτεϊνών.

Η κατανάλωση περισσότερων πρωτεϊνών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο αναπηρίας στους ηλικιωμένους και να τους βοηθήσει να παραμείνουν ανεξάρτητοι για μεγαλύτερο διάστημα, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας βρετανικής μελέτης.

Οι πρωτεΐνες στη διατροφή επιβραδύνουν την σχετιζόμενη με την αύξηση της ηλικίας απώλεια της μυϊκής μάζας και συμβάλλουν στη διατήρηση της ικανότητας των ηλικιωμένων να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της καθημερινότητας.

«Τα ευρήματά μας υποστηρίζουν την άποψη ότι η αύξηση της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης πρωτεϊνών συμβάλλει στην ενέργεια και την υγεία στην τρίτη ηλικία», δήλωσε ο κύριος συγγραφέας της μελέτης Nuno Mendonca από το Πανεπιστήμιο του Newcastle.

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία για πάνω από 700 ανθρώπους σε δύο πόλεις της Μεγάλης Βρετανίας, οι οποίοι έγιναν 85 ετών το 2006.

woman milk

Από αυτούς, ποσοστό 28% προσλάμβαναν κάτω από τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα πρωτεϊνών.

Μετά από πέντε χρόνια παρακολούθησης, οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν περισσότερη πρωτεΐνη από την έναρξη της μελέτης είχαν λιγότερες πιθανότητες να γίνουν άτομα με αναπηρία συγκριτικά με όσους κατανάλωναν λιγότερες πρωτεΐνες, έδειξε η μελέτη.

Οι ηλικιωμένοι πρέπει να τρώνε περίπου 1 γραμμάριο πρωτεΐνης για κάθε κιλό σωματικού βάρους, δήλωσε ο Mendonca.

Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που ζυγίζει 72 κιλά πρέπει να τρώει περίπου 58 γραμμάρια πρωτεΐνης την ημέρα. Μια μερίδα κοτόπουλου (100 γραμμάρια) δίνει περίπου 31 γραμμάρια πρωτεΐνης, πρόσθεσε.

Καλές πηγές πρωτεϊνών είναι το κρέας, τα ψάρια, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά, οι φακές και άλλα όσπρια, οι ξηροί καρποί, το τοφού και η κινόα.

Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Journal of the American Geriatrics Society.

Πηγή: healthday.com

Διαβάστε επίσης:

Υγιής γήρανση: Η συμβολή των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων

Η διατροφή που εξασφαλίζει υγιή γηρατειά

Πέντε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες για περισσότερη ενέργεια (pics)

 

 

BEST OF NETWORK

Αποκάλυψη: «Κλείδωσε» η νέα παράταση του lockdown - Η απόφαση για τη μετακίνηση εκτός νομού

Σχολεία: Αυτή είναι η πιθανότερη ημερομηνία επιστροφής των μαθητών σε Γυμνάσια, Λύκεια

Συντάξεις: Τι ισχύει για τα μεταβατικά όρια ηλικίας - Ποιοι βγαίνουν νωρίτερα στη σύνταξη

Αγριότητα: Τούρκος έριξε βραστό νερό στη σύζυγό του επειδή τον ξύπνησε

Survivor Spoiler 21/1: «Βόμβα» - Έτσι βγήκε πρώτη και προκάλεσε χαμό η Ανθή Σαλαγκούδη

Σάλος στη Ρόδο με το «δεν γ@@@ς κομμουνίστρια» από τον αντιπρόεδρο των ξενοδοχοϋπαλληλων

Survivor: Οι «απαγορευμένες» φωτογραφίες της Έλενας Κρεμλίδου (pics+vid)

Αυτό είναι το «κτήνος» του Μπάιντεν – Τα χαρακτηριστικά της προεδρικής λιμουζίνας (pics)

Πέταξαν «θησαυρό» στα σκουπίδια - Τι είχαν μέσα τα σφραγισμένα κουτιά;

Επίδομα 534 ευρώ: Πότε λήγει η προθεσμία για τις αναστολές Ιανουαρίου – Η πληρωμή των δικαιούχων

Διαδηλώσεις - συγκεντρώσεις: Αυτό είναι το σχέδιο Χρυσοχοΐδη - Με αίαντες και φραγμούς