ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δεν ζείτε χωρίς κόκκινο κρέας; Τι πρέπει να γνωρίζετε

Δεν ζείτε χωρίς κόκκινο κρέας; Τι πρέπει να γνωρίζετε

Η νέα έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τις επιπτώσεις από την κατανάλωση αλλαντικών και κόκκινου κρέατος προκαλεί εύλογη ανησυχία.

Αποτελεί πάγια επιστημονική θέση τα τελευταία χρόνια άλλωστε, η κατανάλωση κόκκινου κρέατος να γίνεται με μέτρο.

Οι γιατροί συστήνουν να καταναλώνουμε μέχρι μία μερίδα άπαχου κόκκινου κρέατος την εβδομάδα, όσο το δυνατό λιγότερο επεξεργασμένο.

Μια μερίδα ισοδυναμεί με 120-150 γραμμάρια μαγειρεμένου κόκκινου κρέατος: δηλαδή μία μπριζόλα στο μέγεθος μίας «παλάμης» ή ένα μπιφτέκι στο μέγεθος μίας «παλάμης» ή «γροθιάς».

Αν ανήκετε σε αυτούς που δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς κρέας, πρέπει να γνωρίζετε τα εξής:

-Προτιμάτε το λευκό κρέας αντί του κόκκινου.

-Εάν επιθυμείτε να καταναλώσετε κόκκινο κρέας, προτιμήστε άπαχα μέρη από μοσχάρι (π.χ. νουά) ή από χοιρινό (π.χ. ψαρονέφρι) ή κιμά από άπαχο κρέας.

-Αποφεύγετε το επεξεργασμένο κρέας. Επεξεργασμένο είναι το κρέας που έχει συντηρηθεί με τη χρήση μεθόδων όπως κάπνισμα, ωρίμανση, προσθήκη αλατιού ή/και με τη χρήση χημικών ουσιών (π.χ. νιτρώδες νάτριο).
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν όλα τα προϊόντα αλλαντοποιίας (π.χ. ζαμπόν, φέτες γαλοπούλας ή κοτόπουλου, πάριζα, σαλάμι, μπέικον, προσούτο, παστουρμάς, σουτζούκι, σύγκλινο, απάκι, λουκάνικα), καθώς επίσης και τα προπαρασκευασμένα (φρέσκα ή κατεψυγμένα) προϊόντα κρέατος (π.χ. μπιφτέκια, κεμπάπ, παναρισμένα κομμάτια κοτόπουλου κ.ά.).

-Αφαιρείτε το ορατό λίπος από το κόκκινο κρέας και την πέτσα από το κοτόπουλο.

-Ο τρόπος μαγειρέματος έχει σημασία. Αποφύγετε το τηγάνισμα ή το ψήσιμο στα κάρβουνα και προτιμήστε το μαγείρεμα στην κατσαρόλα ή το ψήσιμο στον φούρνο.

-Συνδυάστε το κρέας με λαχανικά, π.χ., κοτόπουλο με μπάμιες, μοσχάρι με κολοκυθάκια, χοιρινό με σέλινο, κρεατόσουπα.

-Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν καταναλώνετε κρέας, όπως σε περίοδο νηστείας, ή αν ακολουθείτε χορτοφαγική διατροφή, ως εναλλακτική πηγή πρωτεΐνης προτιμήστε ποικιλία από όσπρια και ξηρούς καρπούς και συνδυάστε τα με δημητριακά.

 

Πηγή: Εθνικοί διατροφικοί οδηγοί

BEST OF NETWORK

Κορονοϊός: Πλαφόν στις τιμές των εξετάσεων - Πόσο θα στοιχίζουν rapid και μοριακό τεστ

Lockdown: Σχέδιο για παράτασή του μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου - Τι φοβούνται οι λοιμωξιολόγοι

Κρούσματα σήμερα - Ποιες περιοχές «βράζουν»: 545 νέα στη Θεσσαλονίκη - Ανησυχία για Σέρρες, Μαγνησία

Κορονοϊός – Χαρδαλιάς: Εξαιρετικά κρίσιμα τα επόμενα 24ωρα – Πρόωρη η κουβέντα για Χριστούγεννα

Κρούσματα σήμερα: 2.013 νέα - Στους 101 οι θάνατοι, στους 607 οι διασωληνωμένοι την Παρασκευή 27/11

SMS 13033 - Μετακίνηση: Ετοιμάζεται ο κωδικός 7 - Τι θα αφορά

Lockdown: Απλήρωτο το 80% των προστίμων! - Κίνημα «δεν πληρώνω» και για τον κορονοϊό

Επίδομα θέρμανσης: Διευρύνονται οι δικαιούχοι - Πότε ανοίγει η πλατφόρμα

Μείωση ασφαλιστικών εισφορών: Από πότε και πόσο θα αυξηθεί ο μισθός των ιδιωτικών υπαλλήλων

TAXISnet: Δείτε με ένα… κλικ ποιος έψαξε τα στοιχεία του ΑΦΜ σας!

Έχεις αργό internet; Έτσι θα πάρεις πίσω χρήματα

Κορονοϊός: Τι είναι το lockdown δύο ταχυτήτων που εξετάζουν οι ειδικοί