ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δεν ζείτε χωρίς κόκκινο κρέας; Τι πρέπει να γνωρίζετε

Δεν ζείτε χωρίς κόκκινο κρέας; Τι πρέπει να γνωρίζετε

Η νέα έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τις επιπτώσεις από την κατανάλωση αλλαντικών και κόκκινου κρέατος προκαλεί εύλογη ανησυχία.

Αποτελεί πάγια επιστημονική θέση τα τελευταία χρόνια άλλωστε, η κατανάλωση κόκκινου κρέατος να γίνεται με μέτρο.

Οι γιατροί συστήνουν να καταναλώνουμε μέχρι μία μερίδα άπαχου κόκκινου κρέατος την εβδομάδα, όσο το δυνατό λιγότερο επεξεργασμένο.

Μια μερίδα ισοδυναμεί με 120-150 γραμμάρια μαγειρεμένου κόκκινου κρέατος: δηλαδή μία μπριζόλα στο μέγεθος μίας «παλάμης» ή ένα μπιφτέκι στο μέγεθος μίας «παλάμης» ή «γροθιάς».

Αν ανήκετε σε αυτούς που δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς κρέας, πρέπει να γνωρίζετε τα εξής:

-Προτιμάτε το λευκό κρέας αντί του κόκκινου.

-Εάν επιθυμείτε να καταναλώσετε κόκκινο κρέας, προτιμήστε άπαχα μέρη από μοσχάρι (π.χ. νουά) ή από χοιρινό (π.χ. ψαρονέφρι) ή κιμά από άπαχο κρέας.

-Αποφεύγετε το επεξεργασμένο κρέας. Επεξεργασμένο είναι το κρέας που έχει συντηρηθεί με τη χρήση μεθόδων όπως κάπνισμα, ωρίμανση, προσθήκη αλατιού ή/και με τη χρήση χημικών ουσιών (π.χ. νιτρώδες νάτριο).
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν όλα τα προϊόντα αλλαντοποιίας (π.χ. ζαμπόν, φέτες γαλοπούλας ή κοτόπουλου, πάριζα, σαλάμι, μπέικον, προσούτο, παστουρμάς, σουτζούκι, σύγκλινο, απάκι, λουκάνικα), καθώς επίσης και τα προπαρασκευασμένα (φρέσκα ή κατεψυγμένα) προϊόντα κρέατος (π.χ. μπιφτέκια, κεμπάπ, παναρισμένα κομμάτια κοτόπουλου κ.ά.).

-Αφαιρείτε το ορατό λίπος από το κόκκινο κρέας και την πέτσα από το κοτόπουλο.

-Ο τρόπος μαγειρέματος έχει σημασία. Αποφύγετε το τηγάνισμα ή το ψήσιμο στα κάρβουνα και προτιμήστε το μαγείρεμα στην κατσαρόλα ή το ψήσιμο στον φούρνο.

-Συνδυάστε το κρέας με λαχανικά, π.χ., κοτόπουλο με μπάμιες, μοσχάρι με κολοκυθάκια, χοιρινό με σέλινο, κρεατόσουπα.

-Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν καταναλώνετε κρέας, όπως σε περίοδο νηστείας, ή αν ακολουθείτε χορτοφαγική διατροφή, ως εναλλακτική πηγή πρωτεΐνης προτιμήστε ποικιλία από όσπρια και ξηρούς καρπούς και συνδυάστε τα με δημητριακά.

 

Πηγή: Εθνικοί διατροφικοί οδηγοί

BEST OF NETWORK

Κρούσματα σήμερα: Δεδομένη η παράταση του Lockdown στην Αττική – «Βράζει» με 869 νέες μολύνσεις

Μετακίνηση εκτός νομού: Πώς θα πάμε στα χωριά μας το Πάσχα - Όλα τα δεδομένα

Ένσταση ακυρότητας από Δημήτρη Λιγνάδη: «Με συλλάβατε χωρίς να συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις»

Τραγωδία στο Αιγάλεω: Δύο νεκροί σε φρικτό τροχαίο - Γνωστός YouTuber ο ένας νεαρός

Νίκος Στραβοπόδης: Αυτός είναι ο δεύτερος ηθοποιός που ερευνάται για βιασμό - Η μήνυση σε βάρος του

Στα ύψη η τουρκική προπαγάνδα: «Η Ελλάδα θέλει πόλεμο» – Παραλήρημα Τούρκου ναυάρχου

Παγκόσμια ανησυχία: Οι 8 ασθένειες που απειλούν με αφανισμό την ανθρωπότητα

Survivor Spoiler 24/2: Αυτή αποχωρεί σήμερα (video)

Survivor Spoiler 24/2: Τραυματίζεται η Ελευθερία – «Κωλοτούμπα» από τον Κώστα Παπαδόπουλο (vid)

Απήχθη όταν ήταν 3 ετών και υιοθετήθηκε - 32 χρόνια μετά βρήκε την οικογένειά του

Κορονοϊός: Απογοητευτικά στοιχεία - Τι δείχνουν τα λύματα σε 7 περιοχές

Survivor: #Aνθή_φύγε – Χαμός στο Twitter με την Σαλαγκούδη