ΟΜΟΡΦΙΑ

Η ορθοστασία αδυνατίζει! Δείτε πόσο μειώνεται το βάρος όσο λιγότερο κάθεστε

Μήπως αντί να παιδεύεστε με δίαιτες απλώς να στέκεστε όρθιοι με την παραμικρή ευκαιρία;

Η ορθοστασία αδυνατίζει! Δείτε πόσο μειώνεται το βάρος όσο λιγότερο κάθεστε

Μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα δείχνει ότι η απώλεια βάρους είναι δυνατή απλώς και μόνο μειώνοντας τις ώρες του καθισιού και αντικαθιστώντας τες με μερικές ώρες ορθοστασίας καθημερινά.

Μάλιστα, η επίδραση της ορθοστασίας στο βάρος δεν είναι διόλου αμελητέα, αφού, σύμφωνα με την έρευνα, ένας άνθρωπος βάρους 65 κιλών μπορεί να χάσει έως δέκα κιλά μέσα σε μια τετραετία απλώς και μόνο με το να μένει όρθιος αντί να κάθεται επί έξι ώρες κάθε μέρα.

zugaria

Το παρατεταμένο καθισιό έχει συσχετιστεί σε προηγούμενες μελέτες με την «επιδημία» της παχυσαρκίας, τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, τον διαβήτη και άλλα προβλήματα υγείας. Οι Αμερικανοί ενήλικες κάθονται τουλάχιστον επτά ώρες τη μέρα, ενώ οι Ευρωπαίοι από 3,2 έως 6,8 ώρες (ανάλογα με τη χώρα). Ακόμη και σωματικά δραστήριοι άνθρωποι μπορεί να περνάνε την περισσότερη μέρα τους σε μια καρέκλα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Φρανσίσκο Λόπεθ-Χιμένεθ, διευθυντή του τμήματος προληπτικής καρδιολογίας της Κλινικής Mayo στο Ρότσεστερ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ευρωπαϊκό περιοδικό προληπτικής καρδιολογίας European Journal of Preventive Cardiology, αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) τα ευρήματα 46 ερευνών που αφορούσαν συνολικά 1.184 άτομα με μέση ηλικία τα 33 έτη, με μέσο βάρος τα 65 κιλά και με μέσο δείκτη μάζας σώματος 24.

Η ανάλυση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι στην ορθοστασία ένας άνθρωπος καίει 0,15 χιλιοθερμίδες (kcal) ανά λεπτό περισσότερες από ό,τι στο καθισιό του. Έτσι, αν ένας άνθρωπος 65 κιλών στέκεται όρθιος συνολικά επί ένα εξάωρο καθημερινά αντί να κάθεται θα «καίει» 54 έξτρα χιλιοθερμίδες τη μέρα. Εφόσον η ποσότητά της τροφής του παραμείνει σταθερή αυτό «μεταφράζεται» σε απώλεια 2,5 κιλών ετησίως ή δέκα κιλών μέσα σε μια τετραετία.

«Στην ορθοστασία δεν καίει κανείς μόνο περισσότερες θερμίδες, αλλά μειώνεται και ο κίνδυνος εμφραγμάτων, εγκεφαλικών και διαβήτη, συνεπώς τα οφέλη της ορθοστασίας πάνε πέρα από τον έλεγχο του βάρους» δήλωσε ο Λόπεθ-Χιμένεθ. Το «κλειδί», τόνισε, είναι να αντικαταστήσει κανείς τις ώρες του καθισιού με ώρες ορθοστασίας.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το δυνητικό όφελος από την μετατροπή του καθισιού σε ορθοστασία φαίνεται να είναι μεγαλύτερο για τους άνδρες, οι οποίοι καίνε περίπου διπλάσιες έξτρα θερμίδες σε σχέση με τις γυναίκες.

(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δείτε κι αυτό:

Πώς να οργανώσεις την κουζίνα σου για να χάσεις πιο εύκολα βάρος

Οι 8 καλύτερες πηγές πρωτεΐνης για ευκολότερο αδυνάτισμα

Έξι διατροφικά λάθη που οδηγούν σε πρόσληψη βάρους χωρίς να το καταλάβεις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ