ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ

Τι προκαλεί χαμηλή ενέργεια στους άνδρες; Οι παράγοντες που τη ρίχνουν και οι τρόποι αύξησής της

Ο τρόπος ζωής και ιατρικοί παράγοντες μπορούν να προκαλέσουν χαμηλή σεξουαλική ενέργεια. 

Τι προκαλεί χαμηλή ενέργεια στους άνδρες; Οι παράγοντες που τη ρίχνουν και οι τρόποι αύξησής της

Πολλοί άνδρες αισθάνονται κουρασμένοι και καταπονημένοι κάθε μέρα, εξαιτίας της πολυάσχολης ζωής που κάνουν. Οι παράγοντες του τρόπου ζωής μπορεί να προκαλέσουν χαμηλά επίπεδα ενέργειας, όπως ο ύπνος, η άσκηση και η διατροφή.

Ιατρικές καταστάσεις, όπως η χαμηλή τεστοστερόνη και η άπνοια, μπορούν επίσης να προκαλέσουν χαμηλά επίπεδα ενέργειας στους άνδρες.

Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε πιθανές αιτίες χαμηλών επιπέδων ενέργειας στους άνδρες και πώς μπορούν να αυξήσουν τα ενεργειακά τους επίπεδα.

aprothymia-sex.jpg

Συμπτώματα χαμηλής ενέργειας

Ένα άτομο που αντιμετωπίζει χαμηλή ενέργεια μπορεί να αισθάνεται συνεχώς κουρασμένο και μπορεί να μην μπορεί να ολοκληρώσει βασικές εργασίες χωρίς να αισθάνεται εξαντλημένος.

Άλλα συμπτώματα που σχετίζονται με χαμηλή ενέργεια ή κόπωση περιλαμβάνουν:

  • Υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας
  • Εγκεφαλική ομίχλη ή δυσκολία συγκέντρωσης
  • Έλλειψη κινήτρου

Αιτίες χαμηλής ενέργειας στους άνδρες

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους ένας άνδρας μπορεί να έχει χαμηλή ενέργεια ή χρόνια κόπωση.

Παρακάτω, συζητάμε πιθανούς λόγους για τους οποίους ένας άνδρας μπορεί να βιώνει χαμηλά επίπεδα ενέργειας.

1. Διατροφή

Η κακή διατροφή ή οι διατροφικές ελλείψεις μπορεί να κάνουν τους ανθρώπους να έχουν χαμηλά επίπεδα ενέργειας.

Μια υγιεινή διατροφή που περιέχει πολλά λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και πρωτεΐνες μπορεί να ενισχύσει τα επίπεδα ενέργειας ενός άνδρα.

Η κατανάλωση μιας δίαιτας που στερείται βασικών θρεπτικών συστατικών ή μιας δίαιτας που δεν περιέχει αρκετές θερμίδες μπορεί να προκαλέσει κόπωση ή χαμηλή ενέργεια.

Η ύπαρξη αυτών των ελλείψεων είναι ιδιαίτερα συχνή σε νεότερους άνδρες που μπορεί να ασκούνται πολύ ή να κάνουν άρση βαρών, ή σε ηλικιωμένους άνδρες που δεν τρώνε αρκετά ή αντιμετωπίζουν προβλήματα υποσιτισμού.

2. Έλλειψη άσκησης

Οι άνθρωποι μπορεί να παρατηρήσουν ότι τα επίπεδα ενέργειάς τους μειώνονται αφού περάσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς άσκηση καθώς η άθληση αυξάνει τα επίπεδα αδρεναλίνης και ενέργειας.

Με την πάροδο του χρόνου, η έλλειψη άσκησης μπορεί να προκαλέσει την αδυναμία των μυών, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει κόπωση μετά από βασικές δραστηριότητες.

Η υπερβολική άσκηση μπορεί επίσης να οδηγήσει σε κόπωση. Η εύρεση της σωστής ισορροπίας για τα βέλτιστα επίπεδα ενέργειας είναι σημαντική.

3. Χαμηλή τεστοστερόνη

Η τεστοστερόνη είναι η κύρια ανδρική ορμόνη του φύλου και παίζει ουσιαστικό ρόλο στα επίπεδα πνευματικής και σωματικής ενέργειας.

Καθώς οι άνδρες μεγαλώνουν, η ποσότητα τεστοστερόνης που παράγει το σώμα τους μειώνεται φυσικά.

Τα χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης, που ονομάζεται επίσης ανδρικός υπογοναδισμός μπορεί να προκαλέσουν χαμηλά επίπεδα ενέργειας, κόπωση και κατάθλιψη στους άνδρες. Ο ανδρικός υπογοναδισμός γίνεται πιο συνηθισμένος καθώς ο άνδρας μεγαλώνει.

Άλλα συμπτώματα χαμηλής τεστοστερόνης περιλαμβάνουν:

  • Μειωμένη ενέργεια και αντοχή
  • Κατάθλιψη
  • Ευερέθιστη συμπεριφορά
  • Δυσκολία συγκέντρωσης
  • Αναιμία
  • Εξάψεις
  • Στυτική δυσλειτουργία
  • Μείωση της τριχοφυΐας
  • Μείωση της μυϊκής μάζας
  • Γυναικομαστία
  • Απώλεια οστικής μάζας (οστεοπόρωση)
ypnos

4. Υπνική άπνοια

Οι διαταραχές ύπνου μπορεί να προκαλέσουν χαμηλά επίπεδα ενέργειας.
Η υπνική άπνοια είναι μια διαταραχή ύπνου όπου η αναπνοή ενός ατόμου διακόπτεται κατά τη διάρκεια του ύπνου. Οι πάσχοντες μπορεί να σταματήσουν να αναπνέουν για περίπου 10 δευτερόλεπτα κάθε φορά πολλές φορές κάθε βράδυ.

Η υπνική άπνοια είναι πιο συχνή στους άνδρες παρά στις γυναίκες και σε άτομα που είναι υπέρβαρα.

Το κύριο σύμπτωμα της υπνικής άπνοιας είναι η υπερβολική υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν:

  • Ανήσυχο ύπνο
  • Δυνατό ροχαλητό
  • Πρωινούς πονοκεφάλους
  • Πρόβλημα συγκέντρωσης
  • Νευρικότητα
  • Άγχος ή κατάθλιψη

Αυτά τα συμπτώματα δεν σηματοδοτούν πάντα την υπνική άπνοια. Εάν ένα άτομο υποπτεύεται ότι έχει άπνοια ύπνου, θα πρέπει να μιλήσει με έναν γιατρό, καθώς αν αφεθεί χωρίς θεραπεία, αυτή η κατάσταση μπορεί να είναι απειλητική για τη ζωή.

5. Αϋπνία

Η αϋπνία και άλλα προβλήματα ύπνου μπορεί να προκαλέσουν χαμηλή ενέργεια στους άνδρες. Αν και πιο συχνή σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, η αϋπνία μπορεί να επηρεάσει άνδρες οποιασδήποτε ηλικίας.

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές αιτίες αϋπνίας, συμπεριλαμβανομένων σωματικών, συναισθηματικών και ψυχολογικών λόγων.

6. Κατάθλιψη

Η κατάθλιψη είναι μια ιατρική κατάσταση που επηρεάζει μεγάλο αριθμό ανδρών. Τα συμπτώματα της κατάθλιψης μπορεί να είναι διαφορετικά σε άνδρες και γυναίκες.

Οι άνδρες με κατάθλιψη μπορεί να αισθάνονται ότι έχουν πολύ χαμηλή ενέργεια. Επίσης, μπορεί να χάσουν το ενδιαφέρον τους για τομείς της ζωής τους, όπως η εργασία, η οικογένεια ή τα χόμπι.

Η κατάθλιψη στους άνδρες μπορεί να προκαλέσει τα ακόλουθα συμπτώματα:

  • Θλίψη
  • Θυμό ή επιθετικότητα
  • Δυσκολία στον ύπνο
  • Δυσκολία συγκέντρωσης
  • Δυσκολία στην εκτέλεση καθημερινών εργασιών
  • Προβλήματα με τη σεξουαλική επιθυμία και απόδοση
  • Απομάκρυνση από φίλους και οικογένεια

Οι άνδρες είναι λιγότερο πιθανό από τις γυναίκες να αναγνωρίσουν, να μιλήσουν και να αναζητήσουν θεραπεία για την κατάθλιψη. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να αντιμετωπίσετε αυτά τα συναισθήματα μιλώντας με ένα αγαπημένο πρόσωπο ή γιατρό και αναζητώντας θεραπεία.

7. Αναιμία

Η σιδηροπενική αναιμία είναι μια κοινή διατροφική ανεπάρκεια που προκαλείται από έλλειψη σιδήρου.

Ενώ πάσχουν και οι γυναίκες, η αιμορραγία στο γαστρεντερικό σωλήνα στους άνδρες, όπως από έλκος ή γαστρίτιδα, είναι η πιο κοινή αιτία αυτού του τύπου αναιμίας.

8. Διαταραχές του θυρεοειδούς

Ο θυρεοειδής αδένας παράγει ορμόνες που ελέγχουν τον μεταβολισμό του σώματος και άλλες βασικές λειτουργίες. Όταν ο θυρεοειδής αδένας δεν παράγει αρκετές ορμόνες, προκαλεί μια κατάσταση γνωστή ως υποθυρεοειδισμός.

Οι γυναίκες είναι πολύ πιο πιθανό να έχουν υποθυρεοειδισμό, αλλά οι άνδρες όλων των ηλικιών μπορούν επίσης να εμφανίσουν αυτή την πάθηση.

Τα συμπτώματα των διαταραχών του θυρεοειδούς περιλαμβάνουν:

  • Κούραση
  • Ομίχλη του εγκεφάλου
  • Αλλαγές στην όρεξη
  • Δυσανεξία στο κρύο
antras-testosteroni.jpg

9. Ιατρικές καταστάσεις

Υπάρχουν πολλές ιατρικές καταστάσεις και σχετικοί παράγοντες που μπορούν επίσης να προκαλέσουν κόπωση.

Μεταξύ των πιο κοινών είναι:

  • Διαβήτης
  • Καρδιακές παθήσεις
  • Λήψη συγκεκριμένων φαρμάκων

Πώς οι άνδρες μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα ενέργειας

Η τακτική ήπια άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των επιπέδων ενέργειας.

Χαμηλή ενέργεια μπορεί να προκύψει όταν κάποιος είναι υπό σημαντικό στρες, ασκείται πολύ ή πολύ λίγο ή κάνει κακή διατροφή. Όταν αυτές είναι οι αιτίες, οι άνθρωποι θα πρέπει να ανακαλύψουν ότι οι απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής προκαλούν σημαντική ώθηση στα ενεργειακά τους επίπεδα.

Κάθε άνδρας που βιώνει συνεχώς αυτά τα συμπτώματα θα πρέπει να επισκεφτεί το γιατρό του για να αποκλείσει τυχόν υποκείμενες παθήσεις υγείας.

Σε πολλές περιπτώσεις, οι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ακόλουθες μεθόδους για να αυξήσουν τα καθημερινά τους επίπεδα ενέργειας.

Διατροφή

Η κατανάλωση πάρα πολλών επεξεργασμένων, τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά ή με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει διατροφικές ελλείψεις και κόπωση. Οι άνθρωποι πρέπει πάντα να προσπαθούν να βεβαιωθούν ότι πληρούν τις καθημερινές διατροφικές τους ανάγκες.

Η κατανάλωση υγιεινών τροφών πλούσιων σε ενέργεια μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των επιπέδων ενέργειας. Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, άπαχη πρωτεΐνη και δημητριακά ολικής αλέσεως θα προσφέρει άφθονη υγιή ενέργεια.

Άσκηση

Η σωματική δραστηριότητα αυξάνει τα επίπεδα ορμονών, συμπεριλαμβανομένης της τεστοστερόνης και της αδρεναλίνης, που θα δώσουν στο άτομο μια ώθηση ενέργειας.

Μπορεί να είναι πιο δύσκολο να βρείτε το κίνητρο για άσκηση όταν τα επίπεδα ενέργειας είναι χαμηλά, αλλά τα οφέλη για την υγεία από την άσκηση είναι μεγάλα.

Δοκιμάστε να ξεκινήσετε με ήπιες ασκήσεις, όπως να κάνετε μια βόλτα.

Με την πάροδο του χρόνου, ένα τακτικό πρόγραμμα άσκησης μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ενέργειας και να μειώσει την κούραση. Η τακτική άσκηση μπορεί επίσης να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου και να βοηθήσει ένα άτομο να ξεκουραστεί περισσότερο.

Ύπνος

Πολλοί άνθρωποι δεν κοιμούνται αρκετά ή δεν κοιμούνται καλά. Αφιερώνοντας περισσότερο χρόνο και ενέργεια για να έχετε αρκετό ύπνο και καλή υγιεινή ύπνου, όπως μια σταθερή ώρα ύπνου και 8 ώρες ξεκούρασης, μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά το επίπεδο ενέργειας ενός ατόμου.

Νερό

Το σώμα χρειάζεται άφθονο νερό για να παραμείνει ενυδατωμένο. Η αφυδάτωση μπορεί να μειώσει τα επίπεδα ενέργειας και να προκαλέσει κόπωση. Είναι εύκολο για τους άνδρες να αφυδατωθούν, ιδιαίτερα αν είναι μεγαλύτεροι ή πολύ δραστήριοι ενήλικες.

Δοκιμάστε να έχετε μαζί σας ένα μπουκάλι νερό και να πίνετε συχνά δροσερό νερό για να παραμένετε ενυδατωμένοι, ειδικά όταν αυξάνεται η ζέστη ή όταν αθλείστε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ