ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Υψηλή αρτηριακή πίεση: Με ποιες αλλαγές στη διατροφή θα την αντιμετωπίσετε

Υψηλή αρτηριακή πίεση: Με ποιες αλλαγές στη διατροφή θα την αντιμετωπίσετε

Η υπέρταση μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω της διατροφής, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Οι γιατροί συμβουλεύουν τους πάσχοντες να μειώνουν την πρόσληψη αλατιού μέσω των τροφών και να καταναλώνουν άφθονα φρούτα και λαχανικά και λιγότερα τρόφιμα με κορεσμένα λιπαρά.

Υπάρχουν ωστόσο και κάποιες ακόμη αλλαγές που μπορούν να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Μία από αυτές είναι η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας σε πρωτεΐνες, που βρίσκονται σε τροφές όπως τα φασόλια, οι φακές, οι ξηροί καρποί, το σκουμπρί, ο τόνος, η γαλοπούλα και το κοτόπουλο.

Έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Βοστόνης έδειξε ότι η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας σε πρωτεΐνες συνδεόταν με 40% χαμηλότερο κίνδυνο υπέρτασης σε σύγκριση με όσους δεν έτρωγαν αρκετές πρωτεΐνες.

Είναι γνωστό ότι η υπέρταση αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικών.

Οι ερευνητές ανέλυσαν την πρόσληψη πρωτεϊνών από υγιείς συμμετέχοντες στην μελέτη Framingham Offspring για μια περίοδο 11 ετών.

Ανακάλυψαν ότι εκείνοι που κατανάλωναν περισσότερες πρωτεΐνες, είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση μετά από τέσσερα χρόνια παρακολούθησης.

proteins

Άλλη μελέτη ερευνητών του βρετανικού Πανεπιστημίου East Anglia, διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που ακολουθούσαν διατροφή με υψηλά επίπεδα αμινοξέων, τα οποία βρίσκονται στο κρέας και στις πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης έχουν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και μεγαλύτερη ελαστικότητα στις αρτηρίες.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η προσθήκη στη διατροφή πράσινων λαχανικών -όπως το σπανάκι-, κρέατος, ψαριών και γαλακτοκομικών προϊόντων, μπορεί να είναι επωφελής για την αντιμετώπιση της υπέρτασης.

Εκτιμούν μάλιστα  ότι η επίδραση μπορεί να είναι τόσο ισχυρή, όσο η μείωση της πρόσληψης αλατιού, η άσκηση, η μείωση του αλκοόλ και η διακοπή του καπνίσματος.

Οι ερευνητές διερεύνησαν την επίδραση επτά αμινοξέων στην υγεία της καρδιάς.

Ανέλυσαν δεδομένα από 2.000 γυναίκες με υγιή ΔΜΣ, εξετάζοντας τη διατροφή τους, την αρτηριακή τους πίεση και την ελαστικότητα των αγγείων.

Βρήκαν ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν μεγαλύτερες ποσότητες αμινοξέων είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και πιο ελαστικές αρτηρίες.

Διαβάστε επίσης:

Απότομη αύξηση της πίεσης: 6 «αθώες» αιτίες

Νευροπίεση: Αθώο σύμπτωμα ή ένδειξη υπέρτασης;

BEST OF NETWORK

Κακοκαιρία «Λέανδρος»: Ο χιονιάς σαρώνει κεντρική και βόρεια Ελλάδα - Το έστρωσε και την Αττική

Παραιτήθηκε ο Αδαμόπουλος από την Ομοσπονδία μετά τις καταγγελίες Μπεκατώρου

Κακοκαιρία: Δείτε LIVE πού χιονίζει τώρα σε όλη την Ελλάδα

Επίθεση στο Μετρό: Ο πληροφοριοδότης και ο «υπερ-κοριός» έφεραν τις συλλήψεις των δραστών

Συνεπιμέλεια: Όλη η αλήθεια – Γιατί καθυστερεί η διαβούλευση;

Λιανεμπόριο: Αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα - Όλα τα μέτρα, τι ισχύει για τις «κόκκινες» περιοχές

SMS στο 13033: Πού δεν ισχύει η διάρκεια των δύο ωρών

X-files στον ουρανό της Αττικής: Η «στενή επαφή» αεροπλάνου της Ολυμπιακής με ATIA

Survivor (17/1): Η επίθεση της Ελίζαμπεθ Ελέτσι στην Κάτια Ταραμπάνκο (video)

Γερμανία: Ο Άρμιν Λάσετ εξελέγη νέος Πρόεδρος του CDU - Αυτός είναι ο διάδοχος της Μέρκελ

Κακοκαιρία «Λέανδρος»: Πώς θα εξελιχθεί o χιονιάς από Δευτέρα - Πρόγνωση Μαρουσάκη

Ιωάννα Τούνη: Αποκάλυψε πόσο της κόστισε το ταξίδι στο Ντουμπάι (pics)