ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Υψηλή αρτηριακή πίεση: Με ποιες αλλαγές στη διατροφή θα την αντιμετωπίσετε

Υψηλή αρτηριακή πίεση: Με ποιες αλλαγές στη διατροφή θα την αντιμετωπίσετε

Η υπέρταση μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω της διατροφής, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Οι γιατροί συμβουλεύουν τους πάσχοντες να μειώνουν την πρόσληψη αλατιού μέσω των τροφών και να καταναλώνουν άφθονα φρούτα και λαχανικά και λιγότερα τρόφιμα με κορεσμένα λιπαρά.

Υπάρχουν ωστόσο και κάποιες ακόμη αλλαγές που μπορούν να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Μία από αυτές είναι η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας σε πρωτεΐνες, που βρίσκονται σε τροφές όπως τα φασόλια, οι φακές, οι ξηροί καρποί, το σκουμπρί, ο τόνος, η γαλοπούλα και το κοτόπουλο.

Έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Βοστόνης έδειξε ότι η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας σε πρωτεΐνες συνδεόταν με 40% χαμηλότερο κίνδυνο υπέρτασης σε σύγκριση με όσους δεν έτρωγαν αρκετές πρωτεΐνες.

Είναι γνωστό ότι η υπέρταση αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικών.

Οι ερευνητές ανέλυσαν την πρόσληψη πρωτεϊνών από υγιείς συμμετέχοντες στην μελέτη Framingham Offspring για μια περίοδο 11 ετών.

Ανακάλυψαν ότι εκείνοι που κατανάλωναν περισσότερες πρωτεΐνες, είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση μετά από τέσσερα χρόνια παρακολούθησης.

proteins

Άλλη μελέτη ερευνητών του βρετανικού Πανεπιστημίου East Anglia, διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που ακολουθούσαν διατροφή με υψηλά επίπεδα αμινοξέων, τα οποία βρίσκονται στο κρέας και στις πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης έχουν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και μεγαλύτερη ελαστικότητα στις αρτηρίες.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η προσθήκη στη διατροφή πράσινων λαχανικών -όπως το σπανάκι-, κρέατος, ψαριών και γαλακτοκομικών προϊόντων, μπορεί να είναι επωφελής για την αντιμετώπιση της υπέρτασης.

Εκτιμούν μάλιστα  ότι η επίδραση μπορεί να είναι τόσο ισχυρή, όσο η μείωση της πρόσληψης αλατιού, η άσκηση, η μείωση του αλκοόλ και η διακοπή του καπνίσματος.

Οι ερευνητές διερεύνησαν την επίδραση επτά αμινοξέων στην υγεία της καρδιάς.

Ανέλυσαν δεδομένα από 2.000 γυναίκες με υγιή ΔΜΣ, εξετάζοντας τη διατροφή τους, την αρτηριακή τους πίεση και την ελαστικότητα των αγγείων.

Βρήκαν ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν μεγαλύτερες ποσότητες αμινοξέων είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και πιο ελαστικές αρτηρίες.

Διαβάστε επίσης:

Απότομη αύξηση της πίεσης: 6 «αθώες» αιτίες

Νευροπίεση: Αθώο σύμπτωμα ή ένδειξη υπέρτασης;

BEST OF NETWORK

Ο επιθανάτιος ρόγχος της Χρυσής Αυγής: Τα πρόσωπα της ιστορικής έδρας

Αλλαγή ώρας 2020: Γιατί αλλάζει η ώρα - Πότε καταργείται

Κορονοϊος - Απαγόρευση κυκλοφορίας: Έρημο Σαββατόβραδο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Ένοπλες Δυνάμεις: «Φορτωμένα» τα νησιά - Κίνδυνος ανάφλεξης σε όλο το Αιγαίο

Πρόταση δυσπιστίας κατά Σταϊκούρα: Τελειώνει…το ματς στη Βουλή με μετωπική Μητσοτάκη - Τσίπρα

Σουδάν: Τα ισλαμικά σχολεία της φρίκης - Εκεί όπου αλυσοδένουν, χτυπούν και βιάζουν μαθητές

Oruc Reis: Συνεχίζουν τα «παιχνίδια» οι Τούρκοι - Eπεκτείνουν τις έρευνες με NAVTEX

Καιρός: Συνεφιασμένη Κυριακή με βροχές και καταιγίδες - Πού θα βρέξει (χάρτες)

Ανασχηματισμός – Πότε θα γίνει: Οι κεντροαριστεροί και οι γκρίνιες των βουλευτών

Κορονοϊός: «Αγγίζουμε» τα 1.000 κρούσματα - Αγωνία για τις ΜΕΘ - Συναγερμός σε Σέρρες, Θεσσαλονίκη

28η Οκτωβρίου: Πώς πληρώνονται όσοι εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα

Τσουκαλάς στο Newsbomb.gr για πρώτη κατοικία: «Οι δανειολήπτες από ιδιοκτήτες... ενοικιαστές»