ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Η διατροφή που μειώνει το λίπος στην καρδιά

Η διατροφή που μειώνει το λίπος στην καρδιά

Τα διατροφικά μυστικά για καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία αποκαλύπτει μια επιστημονική μελέτη από ερευνητές στο Ισραήλ. 

Σύμφωνα με τα νέα ευρήματα, ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο πλάνο διατροφής είναι δυνατό να μειωθεί το συσσωρευμένο λίπος γύρω από την καρδιά και ταυτόχρονα να μειωθεί το σωματικό βάρος αλλά και να αυξηθούν τα επίπεδα της «καλής» HDL χοληστερόλης.

Στο πλαίσιο της μελέτης τους, η οποία δημοσιεύεται αναλυτικά στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition, οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Μπεν Γκουριόν και το Ιατρικό Κέντρο Σορόκα θέλησαν να εξετάσουν εάν η διατροφή με λίγα λιπαρά ή με λίγους υδατάνθρακες είναι πιο ωφέλιμη για την καρδιά.

Για τον σκοπό αυτόν, ζήτησαν από 80 παχύσαρκους εθελοντές να ακολουθήσουν για 18 μήνες είτε τη μία είτε την άλλη διατροφή και παράλληλα μελετούσαν, με τη βοήθεια μαγνητικής τομογραφίας, τη συσσώρευση ενδοπερικαρδιακού (εσωτερικά γύρω από την καρδιά) και εξωπερικαρδιακού (εξωτερικά γύρω από την καρδιά) λίπους στην καρδιά τους.

bigstock Human Heart 1865623

Μετά το πέρας των 18 μηνών, διαπιστώθηκε ότι όλοι οι συμμετέχοντες είχαν χάσει περίπου τα ίδια κιλά, όμως στην ομάδα των χαμηλών υδατανθράκων παρατηρήθηκε μεγαλύτερη μείωση στην περίμετρο της μέσης. Η υπερβολική συσσώρευση λίπους στην κοιλιά (ιδίως του σπλαγχνικού, που βρίσκεται βαθιά και κοντά στα ζωτικά όργανα) είναι γνωστό ότι αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την καρδιοπάθεια, τον διαβήτη τύπου 2 και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Όσον αφορά τη συσσώρευση λίπους στην καρδιά, στην ομάδα των χαμηλών υδατανθράκων η μείωση του ενδοπερικαρδιακού λίπους ήταν διπλάσια σε σύγκριση με την ομάδα των χαμηλών λιπαρών. Τόσο η δίαιτα με λίγους υδατάνθρακες όσο και η δίαιτα με χαμηλά λιπαρά οδήγησε σε μείωση του εξωπερικαρδιακού λίπους, ωστόσο η βελτίωση ήταν και πάλι μεγαλύτερη στην ομάδα των χαμηλών υδατανθράκων.

Η μείωση του ενδοπερικαρδιακού λίπους συνδέεται με βελτίωση στα επίπεδα των τριγλυκεριδίων, των λιπιδίων που «φράζουν» τις αρτηρίες, ενώ η μείωση του εξωπερικαρδιακού λίπους μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της «καλής» HDL χοληστερόλης, σημειώνουν οι ερευνητές.

Έτσι, μια διατροφή που περιορίζει την κατανάλωση γλυκών, ζυμαρικών και ψωμιού μπορεί να λειτουργήσει προστατευτικά για την καρδιά και να μειώσει κινδύνους που σχετίζονται με την καρδιαγγειακή υγεία, όπως το έμφραγμα και το εγκεφαλικό.

Δείτε κι αυτό:

Τι αποκαλύπτει για την υγεία της καρδιάς σας ο τρόπος που περπατάτε

Πέντε καθημερινές συνήθειες που βλάπτουν την καρδιά

Οι 7 «κανόνες» που προστατεύουν ταυτόχρονα καρδιά και εγκέφαλο

BEST OF NETWORK

Κορονοϊός: 1.547 νέα κρούσματα στην Ελλάδα - Στους 108 οι διασωληνωμένοι

Ρόδος: Τραγωδία με δύο νεκρούς νεαρούς που έκαναν kitesurf - Οι άνεμοι τους παρέσυραν στα βράχια

Κορονοϊός: Σε κατάσταση συναγερμού η Αττική - 28.000 με 40.000 τα ενεργά κρούσματα

Ανατριχίλα: Το συγκλονιστικό μήνυμα του πιλότου του μαχητικού F-16 για την 28η Οκτωβρίου

Κορονοϊός - Γερμανία: Μερικό lockdown μέχρι το τέλος Νοεμβρίου

Τζόκερ: Με μόλις 2 ευρώ κέρδισε πάνω από 2.300.000 ευρώ - Πού παίχτηκε το δελτίο

Κορονοϊός: SOS από Δερμιτζάκη – «Φόβοι για σκηνές Ιταλίας στην Ελλάδα με 6.000 κρούσματα τη μέρα»

Ερντογάν-Μακρόν: Τι κρύβει η άγρια κόντρα – Το Charlie Hebdo, το Ισλάμ και η ανατολική Μεσόγειος

Αδίστακτοι: Οι Τούρκοι… βύθισαν το «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού!

Συνεπιμέλεια ανηλίκων: Η προστασία των παιδιών από τη χρησιμοποίησή τους ως «όπλα» διαζυγίων

Απαγόρευση κυκλοφορίας: Τα απαραίτητα έγγραφα για να μετακινηθείτε - Πώς θα συμπληρώσετε τη δήλωση

Κορονοϊός: Δήλωση «βόμβα» Μπιλ Γκέιτς - «Δεν θα επιστρέψουμε στο φυσιολογικό»