ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς: Πέντε βήματα για πιο γερή καρδιά

Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς: Πέντε βήματα για πιο γερή καρδιά

Κάθε χρόνο, 17,5 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν πρόωρα από καρδιαγγειακές παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων των οξέων εμφραγμάτων του μυοκαρδίου και των εγκεφαλικών επεισοδίων. Έως το 2030, ο αριθμός αυτός αναμένεται να ανέλθει στα 23 εκατομμύρια παγκοσμίως.

Όμως μπορούμε να... διαψεύσουμε τις προβλέψεις κάνοντας κάποιες μικρές αλλαγές στη ζωή μας, ώστε να ζούμε περισσότερο και να είμαστε πιο υγιείς. Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς είναι η ευκαιρία να δώσουμε μια υπόσχεση στον εαυτό μας: να μαγειρέψουμε και να τραφούμε πιο υγιεινά, να κάνουμε περισσότερη άσκηση και να ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να είναι πιο ενεργά. Να πούμε «όχι» στο κάπνισμα και να βοηθήσουμε τους αγαπημένους μας να το σταματήσουν.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς, στις 29 Σεπτεμβρίου, συμμετέχοντας ενεργά, όπως κάθε χρόνο, στην καμπάνια της Παγκόσμιας Ημέρας Καρδιάς, η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία δημιούργησε ένα πολυσέλιδο φυλλάδιο και άλλο προωθητικό υλικό, το οποίο θα μοιραστεί στην Ελλάδα, μέσω ενημερωτικών δράσεων πρόληψης υγείας για τους πολίτες και των social media.

Μέσα από αυτό, η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία μάς δίνει κωδικοποιημένα πέντε συμβουλές για γερή καρδιά:

1. Να γυμνάζεσαι περισσότερο

  • Να κάνεις τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης σωματική δραστηριότητα 5 φορές την εβδομάδα
  • Βάλε στη ζωή σου το παιχνίδι, το περπάτημα, τις δουλειές του σπιτιού, τον χορό, το ανέβασμα σκάλας, μόνος, με φίλους ή με την οικογένεια
  • Κατέβασε μια εφαρμογή άσκησης ή χρησιμοποίησε ένα βηματόμετρο για να παρακολουθείς την πρόοδό σου

2. Μέτρα την πίεσή σου

Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένας από τους κύριους παράγοντες κινδύνου για τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Ονομάζεται «σιωπηλός δολοφόνος», επειδή συνήθως δεν έχει προειδοποιητικά σημάδια ή συμπτώματα και πολλοί άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι το έχουν. Επομένως μέτρησε την πίεσή σου και προφυλάξου!

3. Πες «όχι» στο κάπνισμα

  • Είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την υγεία σου
  • Μέσα σε 2 χρόνια μετά τη διακοπή του τσιγάρου, ο κίνδυνος στεφανιαίας νόσου μειώνεται σημαντικά
  • Μέσα σε 15 χρόνια ο κίνδυνος της καρδιαγγειακής νόσου απομακρύνεται σε καπνιστή που διάκοψε το κάπνισμα
  • Η έκθεση στο παθητικό κάπνισμα είναι αιτία καρδιακής νόσου σε μη καπνιστές
  • Η διακοπή του καπνίσματος όχι μόνο θα βελτιώσει την υγεία σου, αλλά και εκείνων που βρίσκονται γύρω σου
  • Εάν δεν μπορείς να το σταματήσεις, αναζήτησε επαγγελματικές συμβουλές από ειδικούς και εξατομικευμένη βοήθεια από ένα Ιατρείο Διακοπής Καπνίσματος

4. Έλεγξε τη χοληστερίνη σου

Η χοληστερίνη σχετίζεται με περίπου 4 εκατομμύρια θανάτους ετησίως, επομένως είναι απαραίτητο να επισκεφτείς τον γιατρό σου για να κάνεις εξετάσεις χοληστερίνης, να μετρήσεις το βάρος σου και τον δείκτη μάζας σώματός σου (ΔΜΣ). Στη συνέχεια θα σε συμβουλεύσει εξατομικευμένα, ώστε να αναλάβεις δράση, να προσέξεις τη διατροφή σου και να κάνεις θετικά βήματα για την υγεία της καρδιάς σου.

5. Να προσέχεις το σάκχαρό σου

Αυτό μπορείς να το πετύχεις με την αλλαγή του τρόπου ζωής σου, τον περιορισμό της λήψης θερμίδων και κυρίως υδατανθράκων, τη μείωση σωματικού σου βάρους και την αύξηση της σωματικής σου δραστηριότητας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δες κι αυτό:

Δέκα τροφές που συμβάλλουν στην καλή υγεία της καρδιάς (pics)

Ρυτίδες στο μέτωπο: Τι αποκαλύπτουν για την καρδιά

Καφές: Σε ποια ποσότητα «διορθώνει» τις βλάβες στην καρδιά

Best of DPG network