ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Φυτικές ίνες: Πόσο μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού

Φυτικές ίνες: Πόσο μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού

Οι φυτικές ίνες που λαμβάνουν οι γυναίκες από τα φρούτα, τα όσπρια, τους σπόρους και τα λαχανικά, μειώνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού, σύμφωνα με τα συμπεράσματα νέας ανασκόπησης μελετών.

Η ανασκόπηση συμπεριέλαβε δεδομένα από 20 διαφορετικές έρευνες που αφορούσαν εκατομμύρια γυναίκες.

Διαπίστωσε ότι τα υψηλά επίπεδα συνολικής κατανάλωσης φυτικών ινών συσχετίστηκαν με 8% χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του μαστού, συγκριτικά με τη χαμηλή κατανάλωση.

Οι μελέτες περιελάμβαναν μόνο προοπτικές δοκιμές, τα αποτελέσματα των οποίων καταχωρούνται με την πάροδο του χρόνου και θεωρούνται πιο έγκυρες για τη σχέση διατροφής και καρκίνου από τις αναδρομικές μελέτες, οι οποίες ρωτούν τις γυναίκες μόνο τι έτρωγαν στο παρελθόν.

Η νέα ανασκόπηση είναι η πρώτη που περιλαμβάνει προοπτικές μελέτες, σύμφωνα με την επικεφαλής Maryam Farvid, της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.

Πέρα από τη συνολική μείωση του κινδύνου, η ανασκόπηση διαπίστωσε επίσης ότι τα αντικαρκινικά οφέλη των φυτικών ινών αφορούν γυναίκες όλων των ηλικιών.

H υψηλή πρόσληψη φυτικών ινών διαπιστώθηκε ότι σχετίζεται σημαντικά με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού στις γυναίκες στο στάδιο πριν και μετά την εμμηνόπαυση, σύμφωνα με τη Farvid.

Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των ειδικών οι γυναίκες στην Αμερική λαμβάνουν περίπου τις μισές (45%) φυτικές ίνες από  τα δημητριακά ολικής άλεσης, το 23% από τα λαχανικά και τις υπόλοιπες από φρούτα, ξηρούς καρπούς, όσπρια και σπόρους.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι δεν έπαιζε σημαντικό ρόλο η προέλευση των ινών: «Η μείωση του κινδύνου ίσχυε από όποια πηγή και αν προέρχονταν οι ίνες» σημειώνουν οι ειδικοί.

Η υψηλή καθημερινή πρόσληψη φυτικών ινών φάνηκε να έχει ανάλογα οφέλη για διάφορους υποτύπους καρκίνου του μαστού.

«Τα ευρήματα της μελέτης υποστηρίζουν τις κατευθυντήριες οδηγίες της Αμερικανικής Αντικαρκινικής Εταιρείας για κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες, συμπεριλαμβανομένων των φρούτων, των λαχανικών και των δημητριακών ολικής αλέσεως», ανέφεραν οι ερευνητές.

«Ακόμη και αν είναι μέτρια η μείωση του κινδύνου, η προσθήκη όλων των τύπων φυτικών ινών στη διατροφή σας, ειδικά αυτών που προέρχονται από φρούτα, είναι εύκολη και έχει πολλά και σημαντικά οφέλη και για την πέψη» προσθέτουν.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Cancer.

Πηγή: healthday.com

Διαβάστε επίσης:

Φυτικές ίνες: Πού βοηθούν & ποιες είναι οι τροφές με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα (εικόνες)

Καρκίνος μαστού: Ποια είναι τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης της νόσου (εικόνες)

Τέσσερις τρόποι να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών (pics)

 

 

BEST OF NETWORK