ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ιχθυοχορτοφαγική διατροφή: Τι περιλαμβάνει, ποια τα οφέλη της για την υγεία

Ιχθυοχορτοφαγική διατροφή: Τι περιλαμβάνει, ποια τα οφέλη της για την υγεία

Η ιχθυοχορτοφαγική δίαιτα (pescatarian diet) έχει πολλά κοινά με τη μεσογειακή διατροφή, καθώς και οι δύο βασίζονται στην κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, ξηρών καρπών, δημητριακών ολικής αλέσεως κλπ.

Η διαφορά είναι ότι η ιχθυοχορτοφαγική διατροφή αποκλείει το κρέας, καθιστώντας τα θαλασσινά την κύρια πηγή ζωικών πρωτεϊνών.

Ένα κοινό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι χορτοφάγοι και οι vegan είναι η ανεπάρκεια βιταμίνης Β12, η οποία υπάρχει κυρίως στις πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης.

Ακόμη και μία μερίδα ψαριών όμως βοηθά όσους ακολουθούν ιχθυοχορτοφαγική δίαιτα να καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες σε B12.

Είναι επίσης γνωστό ότι τα θαλασσινά αποτελούν εξαιρετική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που συνδέονται με καλύτερη καρδιακή υγεία. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν στη μείωση των επιπέδων φλεγμονής, της αρτηριακής πίεσης και των τριγλυκεριδίων.

fish 4

Ο σολομός, το σκουμπρί, η ρέγκα, οι σαρδέλες και ο τόνος έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε καλά λιπαρά οξέα.

Σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ, οι άνθρωποι που τρώνε θαλασσινά μία έως τέσσερις φορές την εβδομάδα έχουν λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακές παθήσεις.

Αυτό αποδίδεται στο γεγονός ότι τα ψάρια περιέχουν ακόρεστα λιπαρά, τα οποία αποτελούν συστατικό μιας υγιεινής διατροφής.

Από την άλλη, όσοι λαμβάνουν πρωτεΐνη μέσω της κατανάλωσης κρέατος και ειδικά σε επεξεργασμένες μορφές, κινδυνεύουν περισσότερο από υψηλή χοληστερόλη, λόγω των κορεσμένων λιπαρών που περιέχει.

Μελέτη του 2015 συνέδεσε την ιχθυοχορτοφαγική διατροφή με 43% χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του παχέος εντέρου, συγκριτικά με όσους έτρωγαν κρέας. Αν και απαιτείται περισσότερη έρευνα για την επιβεβαίωση της σύνδεσης κρέατος και καρκίνου, είναι γνωστό ότι το μαγείρεμα σε υψηλές θερμοκρασίες, όπως το μπάρμπεκιου, προκαλούν την απελευθέρωση χημικών ουσιών που προκαλούν καρκίνο.

Αναφορικά με τους πιθανούς κινδύνους της ιχθυοχορτοφαγικής διατροφής, είναι σημαντικό να αποφύγετε πιθανή μόλυνση. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις εγκύους, τις γυναίκες που θηλάζουν και τα μικρά παιδιά.

Στις ομάδες αυτές συστήνεται να αποφεύγουν τα μεγαλύτερα ψάρια, όπως ο τόνος και ο ξιφίας, τα οποία είναι πιθανότερο να περιέχουν τοξικές ουσίες όπως ο υδράργυρος.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι όσοι ακολουθούν ιχθυοχορτοφαγική διατροφή δεν είναι απαραίτητο να τρώνε ψάρια και θαλασσινά σε κάθε γεύμα, αλλά την απαραίτητη ποσότητα για επαρκή πρόσληψη B12.

Πηγή: Medical Daily

Διαβάστε επίσης:

Ψάρια: Πόσο συχνά πρέπει να τρώτε για να προστατεύσετε την καρδιά σας

Ψάρια στην εγκυμοσύνη: Πόσο μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου τοκετού

Τι προκαλούν στον οργανισμό τα βαρέα τοξικά μέταλλα που περιέχουν τα ψάρια

BEST OF NETWORK

Ρωτήστε τον γιατρό

PlusQueen