ΟΜΟΡΦΙΑ

Λίπος στην κοιλιά: Δύο αιτίες που μπορείτε να ελέγξετε

Λίπος στην κοιλιά: Δύο αιτίες που μπορείτε να ελέγξετε

Πέρα από αισθητική ενόχληση, το λίπος στην κοιλιά είναι επίσης επικίνδυνο για την υγεία. Πολυάριθμες μελέτες έχουν υποδείξει ότι η συσσώρευση λίπους συγκεκριμένα στην κοιλιά αποτελεί παράγοντα κινδύνου για περισσότερες ασθένειες απ’ ό,τι το συνολικό ποσοστό λίπους στο σώμα.

Ο λόγος είναι ότι στην περιοχή της κοιλιάς υπάρχει σπλαγχνικό λίπος, το οποίο περιβάλλει τα εσωτερικά όργανα, και όχι υποδοριο λίπος, το οποίο βρίσκεται ακριβώς κάτω από την επιδερμίδα. Το σπλαγχνικό λίπος είναι μεταβολικά ενεργό, επομένως μπορεί να προκαλέσει βλάβες στα όργανα και στα αιμοφόρα αγγεία, αυξάνοντας τον κίνδυνο υπέρτασης, εγκεφαλικού, διαβήτη ή και άνοιας.

Ορισμένοι άνθρωποι έχουν την τάση να συσσωρεύουν λίπος κυρίως στην κοιλιά παρά στους γλουτούς ή τους μηρούς. Κάποιοι από τους λόγους που συμβαίνει αυτό βρίσκονται έξω από τον έλεγχό μας (π.χ. κληρονομικότητα, ορμόνες), ωστόσο δύο από αυτούς είναι τροποποιήσιμοι.

1. Ύπνος

4 reasons getting belly fat too much little sleep

Τόσο η έλλειψη ύπνου (λιγότερο από 5 ώρες την ημέρα) όσο και ο υπερβολικός ύπνος (πάνω από 8 ώρες την ημέρα) συνδέονται με την αυξημένη συσσώρευση λίπους στην κοιλιά. Όταν δεν έχουμε κοιμηθεί αρκετά, ο μεταβολικός ρυθμός πέφτει προκειμένου να εξοικονομήσουμε ενέργεια, αλλά ταυτόχρονα είμαστε πιο επιρρεπείς σε ανθυγιεινές διατροφικές επιλογές. Έτσι, η περιττή ενέργεια (θερμίδες) αποθηκεύεται στο σώμα με τη μορφή λίπους, κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς. Όσο για τον υπερβολικό ύπνο, η αύξηση των αποθεμάτων λίπους στην κοιλιά πιθανώς καθοδηγείται από τα μειωμένα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας.

Ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος αποτελεί «κλειδί» για την καλή υγεία και τη σωστή διαχείριση του βάρους. Χρειάζεται λοιπόν σωστός προγραμματισμός σε καθετί που κάνουμε, συμπεριλαμβανομένου του ύπνου!

2. Στρες

5 reasons getting belly fat stressed

Όταν βρισκόμαστε κάτω από έντονη πίεση, ο οργανισμός απελευθερώνει κορτιζόλη, μια ορμόνη που προωθεί την επιθυμία για γλυκά και ανθυγιεινά φαγητά και παράλληλα επηρεάζει τη χημική ισορροπία του σώματος, μειώνοντας τον ρυθμό καύσεων και διευκολύνοντας τη συσσώρευση λίπους, ιδιαίτερα στην περιοχή της κοιλιάς.

Το στρες μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, όπως η γυμναστική, μια βόλτα με φίλους, ο διαλογισμός ή η ψυχοθεραπεία. Βρείτε τη στρατηγική που σας ταιριάζει για να απολαύσετε περισσότερη γαλήνη στην καθημερινότητά σας.

Πηγή: womenshealthmag.com

Διαβάστε επίσης:

Έξι απρόσμενοι λόγοι που δεν μπορείτε να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά

Το workout που εξαφανίζει το λίπος στην κοιλιά

Πώς θα αποκτήσετε τέλειους κοιλιακούς ανάλογα με τον τύπο της κοιλιάς σας

BEST OF NETWORK

Παγώνη στο Newsbomb.gr: Πότε θα γίνει η άρση lockdown -Όταν η κατάσταση ξεφεύγει δύσκολα επανέρχεται

Κορονοϊός: Τραγική κατάσταση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη - Πάνω από 1.000 κρούσματα σε 24 ώρες

Κρούσματα σήμερα: Νέο αρνητικό ρεκόρ με 562 διασωληνωμένους, 101 θανάτους και 2.135 νέες μολύνσεις

Μητσοτάκης: Αορίστου χρόνου όλοι οι γιατροί των ΜΕΘ

Νέες τουρκικές NAVTEX: Θέλουν να «μπλοκάρουν» ελληνικές ασκήσεις – Απαιτούν αποστρατικοποίηση

Εμβόλιο κορονοϊού: «Κλείδωσε» η συμφωνία της Κομισιόν και με την Moderna

Ξεχάστε τα ρεβεγιόν! Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά σπίτια μας με απαγόρευση μετακινήσεων

Κρούσματα σήμερα (24/11): Ο εφιάλτης είναι εδώ - Στερεύουν οι ΜΕΘ σε όλη την Ελλάδα

Χριστουγεννιάτικες αγορές με sms και τη μέθοδο click away - Πώς θα ψωνίσουμε τις γιορτές

Αστεροειδής σε μέγεθος ουρανοξύστη κατευθύνεται προς τη Γη με ταχύτητα 90.000 χλμ. την ώρα

Αποκάλυψη: Αυτό είναι το μυστικό σχέδιο του Ερντογάν εναντίον της Ελλάδας

Κορονοϊός: Αυτοί είναι οι βουλευτές που φοράνε πάλι ιατρικές ποδιές λόγω Covid 19