ΟΜΟΡΦΙΑ

Μεταβολισμός: Αυτό είναι το «μυστικό» για να τον ενεργοποιήσετε

Μεταβολισμός: Αυτό είναι το «μυστικό» για να τον ενεργοποιήσετε

Ακούμε διαρκώς ότι η βελτίωση του μεταβολισμού, μέσω ειδικών τύπων άσκησης και άλλων στρατηγικών, όπως η διαλείπουσα νηστεία, πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για την υγεία.

Τι συνεπάγεται όμως αυτό πρακτικά; Πολλοί θεωρούν ότι το θέμα αφορά αποκλειστικά στην απώλεια βάρους, όμως η μεταβολική υγεία δεν επηρεάζει μόνο την ικανότητα διατήρησης υγιούς βάρους.

Ο μεταβολισμός είναι οι χημικές διεργασίες που συντελούνται σε έναν ζωντανό οργανισμό προκειμένου να διατηρηθεί στη ζωή. Αυτό σημαίνει ότι παράγουμε ενέργεια, χρησιμοποιώντας τα θρεπτικά συστατικά που καταναλώνουμε για να υποστηρίξουμε σημαντικές σωματικές λειτουργίες.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ενισχύσουμε τον μεταβολισμό μας, όπως η διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης, η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών, καθώς και η επαρκής πρόσληψη νερού.

Η διαλείπουσα νηστεία είναι ακόμη ένας αποτελεσματικός τρόπος απώλειας βάρους, όπως επιβεβαιώνει νέα έρευνα.

Ομάδα επιστημόνων από το Ινστιτούτο Επιστημών και Τεχνολογίας της Οκινάουα (OIST) και το Πανεπιστήμιο του Κιότο, εντόπισε μία σειρά μεταβολικών δεικτών που συνήθως μειώνονται με την ηλικία.

ZUGARIA ROLOI

Στη συνέχεια, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η νηστεία αυξάνει αυτούς τους δείκτες, οι οποίοι προστατεύουν την υγεία μας με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Αν και η μελέτη έχει αρκετές ιδιαιτερότητες, δείχνει ότι όταν απέχουμε από το φαγητό για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, απελευθερώνονται μεταβολίτες με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, καθώς και χημικές ουσίες, οι οποίες είναι σημαντικές για τη γονιδιακή έκφραση και την πρωτεϊνική σύνθεση.

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν επίσης ότι η νηστεία ενίσχυσε την παραγωγή αντιοξειδωτικών στο σώμα, δηλαδή μορίων που προλαμβάνουν τις ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία. Αυτό το τελευταίο εύρημα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, καθώς είναι ήδη γνωστό ότι η νηστεία συμβάλλει στη μακροζωία, αλλά δεν ήταν γνωστοί οι λόγοι που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Η παραγωγή αντιοξειδωτικών στη διάρκεια της νηστείας μπορεί να είναι μία πιθανή εξήγηση.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να μας βοηθήσει να χάσουμε βάρος και να διατηρήσουμε υγιείς μύες, επηρεάζει όμως και πιο περίπλοκες μεταβολικές διαδικασίες, οι οποίες προάγουν την καλή υγεία και τη μακροζωία.

Πηγή: mindbodygreen.com

Διαβάστε επίσης:

Μεταβολισμός: 10 κοινές τροφές που τον απορρυθμίζουν (pics)

Τροφές που σας βοηθούν να «καίτε» περισσότερες θερμίδες (pics)

Φαγητό ή νηστεία πριν τη γυμναστική; Ποιο από τα δύο ωφελεί τον μεταβολισμό

Best of DPG network

Ρωτήστε τον γιατρό

PlusQueen